Pengaruh SosiaI Media Marketing Dan Daya Tarik Wisata Terhadap Minat Berkunjung Geowisata Teksas Wonocolo
Abstract
Abstract
SociaI media is one of the easiest digitaI marketing tooIs to use for promoting Texas Wonocolo geopark tourism. In the current era, the use of sociaI media as a tourism promotion tool, especially tourist attractions, is very important. This is shown by the Wonocolo tourist attraction's social media marketing account, in Texas Wonocolo is their attempt to attract people's attention. visit the Texas Wonocolo geotourism area, Kedewan Bojonegoro District to visit and find out about social media and tourist attractions of interest to visit. This research study uses a questionnaire distributed via Google Forms which can be measured using a Likert scale. The research of this title uses a quantitative approach method, and the resulting findings show that the hypothesis is accepted or proven. This means that the resuIts of the findings of this research inform that there is a significant influence between social media marketing and tourist attractions or tourist attractions on interest in visiting or wanting to go on tourism in the Geotourism area of Texas, Wonocolo, Kedewan sub-district, Bojonegoro regency. Therefore, social media and tourist attractions can also be called tourist attractions together contributing 69% to interest in visiting tourists, with a strong statistical significance of 0.001 < 0.05. SociaI media marketing has been proven to have a significant influence on interest in visiting or wanting to visit, 0.001 < 0.05. while tourist attractions also have a significant impact of 0.001 < 0.05.
Abstrak
Media sosiaI adalah saIah satu aIat pemasaran digitaI yang paIing mudah digunakan untuk promosi wisata geopark Texas Wonocolo. Di era saat ini, penggunaan media sosial sebagai alat promosi pariwisata, khususnya atraksi wisata, sangat penting. Hal Ini ditunjukkan oleh akun media sosial marketing objek wisata Wonocolo, di Texas wonocolo itu upaya mereka untuk menarik perhatian orang. berkunjung ke kawasan geowisata Texas Wonocolo Kecamatan Kedewan Bojonegoro untuk berkunjung serta mengetahui media sosial dan wisata atraksi minat untuk dikunjungi. Studi peneIitian ini menggunakan kuesioner yang disebarkan melalui GoogIe Forms dapat diukur dengan menggunakan skaIa Likert. Pada penelitian dari judul ini menggunakan metode pendekatan kuantitatif, dan temuan yang dihasilkan menunjukkan bahwa hipotesis diterima atau terbukti. Artinya dari hasil temuan peneIitian ini menginformasikan bahwa terdapat pengaruh yang signifikan antara media sosiaI marketing dan daya tarik wisata atau atraksi wisata terhadap minat berkunjung atau ingin pergi kewisat yang berada di geowisata teksas wonocolo kecamatan kedewan kabupaten bojonegoro. Oleh sebab itu, SosiaI media dan daya tarik wisata juga bisa disebut dengan atraksi wisata secara bersama berkontribusi sebesar 69% terhadap minat berkunjung wisata, dengan signifikansi statistik yang-kuat 0.001 < 0.05. sosiaI media marketing terbukti berpengaruh kencenderungan secara signifikan terhadap minat berkunjung atau ingin berkunjung, 0.001 < 0.05. sementara daya tarik wisata juga berdampak signifikan 0.001 < 0.05.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
AImeida-Santana, A. and Moreno-Gil, S. (2017). New trends in information search and their influence on destination IoyaIty: Digital destinations and reIationship marketing‟, JournaI of Destination Marketing and Management, 6(2), pp. 150–161. doi: 10.1016/j.jdmm.2017.02.003.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Prosiding Seminar Nasional (Kolaborasi Pendidikan dan Dunia Industri)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.